Friday 18 December 2015

Filled Under:

UPDATE: Selepas Pakaian, Kini Angota Penyelamat Jumpa Organ Dalaman Menyerupai Paru-Paru


SARAWAK: Pihak penyelamat hari ini berjaya menemui organ dalaman menyerupai paru-paru manusia berkemungkinan milik jururawat, Nurul Wazieyana Mohd Yusof, 23, yang dilaporkan hilang selepas lemas di Pantai Pasir Pandak, di sini, Sabtu Kelmarin.

Komander Operasi Muhammad Mirza Dzalmmira Miraz berkata, mereka menemui organ dalaman tersebut di celah-celah batu kira-kira lima hingga tujuh kilometer dari lokasi mangsa berkemungkinan hilang kira-kira jam 10 pagi tadi.


Menurutnya serpihan organ dalaman berkenaan menyerupai paru-paru manusia, bagaimanapun mereka belum dapat dipastikan sama ada organ dalaman itu milik manusia atau haiwan.

"Semuanya masih dalam siasatan dan kita sudah hantar organ berkenaan ke Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk ujian forensik,"katanya dipetik laporan Harian Metro.

Isnin lepas, pihak penyelamat telah berjaya menemui pakaian yang dipakai oleh Wazieyana ketika dilaporkan hilang dimana terdapat kesan gigitan pada pakaian yang telah dijumpai tersebut.


Operasi berkenaan dilakukan bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM),Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) .






0 comments:

Post a Comment