Friday 15 April 2016

Filled Under:

AMARAN!!! JANGAN MENUTUP RAPAT CERMIN KERETA KETIKA MULA2 MEMASANG AIRCOND..!!! ELAK..ATAU NYAWA ANDA AKAN MELAYANG..INI AKIBATNYA.

ternyata salah satu penyebab kanser ada dalam kereta anda.AWAS jika masuk ke dalam kereta jangan terus menyalakan aircond.share kepada sahabat keluarga dan kenalan tercinta.cuaca di malaysia kini amat panas jadi udara dari tiupan aircond yang bercampur dengan hawa yang terperap didalam kereta anda akan mengakibatkan kanser apabila di amalkan.pastikan buka tingkap kereta anda dan nyalakan aircond dalam kiraan 3 minit kemudian tutup kembali.

menurut kajian dashboard kereta,sofa pewangi kereta menghasilkan benzene iaitu toksin pembawa kanser (karsinogen).selain mengakibatkan kanser,benzene juga meracuni tulang-tulang anda,mengakibatkan anemia serta menurunkan jumlah sel darah putih.

kandungan benzene didalam ruang kereta yg terdedah adalah sebanyak 50mg/ft2 dan bagi sebuah kereta yang terletak didalam ruang yang tertutup pula akan memiliki kandungan 400mg hingga 800mg benzene.apabila anda meletak kenderaan anda di bawah cahaya matahari pada suhu 15 darjah ke atas tahap benzene akan menaik hingga 2000mg hingga 4000mg,40 kaliganda tahap benzene terhasil.

benzene adalah toksin yang mempengaruhi ginjal serta hati.keburukannya ia sangat sukar untuk badan kita membasmi toksin serta racun itu.jadi anda sekalian amalkanlah langkah langkah berjaga jaga pastikanlah semua dalam keaadan selamat sebelum memandu.




1 comments: