Wednesday 17 February 2016

Filled Under:

“Orang Melayu Yang Bising Tentang 1.5 Juta Pekerja Asing…Cina Ada Komen??Takda Kan??” Inilah Kata-Kata ‘PEDAS’ Anak Zahid Hamidi Yang Pasti Membuatkan Anda TERGAMAM !!!


“Orang Melayu Yang Bising Tentang 1.5 Juta Pekerja Asing…Cina Ada Komen??Takda Kan” Inilah Kata-Kata ‘PEDAS’ Anak Zahid Hamidi !!!

MALAYSIA, 17 Feb — Bukan Melayu tidak mempersoalkan usaha kerajaan untuk membawa sejumlah besar pekerja asing ke negara ini, kata anak timbalan perdana menteri.

Datuk Nurulhidayah Ahmad Zahid berkata orang Melayu tidak sewajarnya merungut kedatangan pekerja asing ke negara ini kerana kaum lain juga mampu berjaya hasil usaha gigih mereka sendiri.

“Kalau hendak bergaduh kamu tidak boleh cari makan di negara sendiri, saya tidak tahulah kepercayaan orang dari luar ini macam mana?

“Orang yang bising ini orang Islam. Ada dengar orang Cina komen? Tidak ada, bukan? Kenapa orang Cina boleh hidup di negara kita? Mereka kerja apa?

“Mereka berniaga kuey tiaw, buka bengkel, tidak bising pun. Kenapa orang Melayu bising? Kenapa orang India tidak bising? #Sebab hati,” katanya ketika dihubungi.

Ketua penerangan Majlis Belia Selangor# berkata kemasukan 1.5 juta pekerja Bangladesh tidak harus dijadikan isu.

#Katanya, selagi isu pekerja asing terus dipandang negatif maka pelbagai persoalan lain yang tidak sepatutnya akan terus dibangkitkan.

“Dulu masa gadis Malaysia lari ke Lombok, marah kerajaan. #Sekarang bawa buruh Bangladesh masuk, [buruh] Bangladesh salah.

“Habis, hendak bawa pekerja Korea? #Hendak bawa pekerja Korea yang kacak itu bekerja dengan kita, boleh? Isu ini tidak akan selesai sebab hati,” katanya.

 SUMBER - mestiviral




0 comments:

Post a Comment