Wednesday 20 January 2016

Filled Under:

"Kalau dikurniakan lagi anak perempuan, saya mahu namakan dia Lisa macam nama kamu" - Kajol



MALAYSIA: "Kalau dikurniakan lagi #anak perempuan, saya mahu namakan dia Lisa macam nama kamu", itu kata Ratu Bollywood, Kajol kepada aktres cantik Lisa Surihani sebelum mengakhiri sesi temubual pendek antara mereka berdua sempena majlis pelancaran saluran baru Astro, BollyOne HD, bertempat di hotel J.W. Marriot Kuala Lumpur, malam tadi.

Mendengar kata-kata Kajol itu, #Lisa spontan memberikan reaksi teruja, "Yes!", jerit Lisa sambil tersenyum lebar.

"Saya rasa cukup berbesar hati dapat berbual dengan anda Kajol, pada malam ini. Boleh tak saya nak peluk anda?" #tanya Lisa kepada aktres pujaannya itu.

Tidak mahu menghampakan Lisa, #Kajol terus berdiri mendekati Lisa lalu memeluknya.

"Oh tidak...! Kajol peluk saya!", #kata Lisa dengan nada penuh teruja.

"Tak sangka ramai peminat yang tahu akan #kedatang sayaa. Mereka menunggu saya. Bila nampak saya, mereka menghampiri saya dengan sangat baik dan tidak tolak-menolak. Saya dapat rasa kasih sayang mereka kepada saya. Saya sangat menghargainya. Terima kasih Malaysia dengan kasih sayang kalian untuk saya", tuturnya.

Kajol, 40, merupakan antara aktres #Bollywood kegemaran ramai pencinta filem Hindustan seantero selepas kemunculannya menerusi filem 'Kuch-Kuch Hota Hai'. Sejak itu beliau juga sinonim dengan panggilan nama Anjali, iaitu nama watak dalam filem tersebut yang menampilkan lakonannya bersama Raja Bollywood, Shah Rukh Khan.

Bagi saya, 'Kuch Kuch Hota Hai' bukan #saja sebuah filem tetapi ia juga adalah satu kenangan manis paling bermakna buat saya. Saya anggap filem itu sebagai 'kawan baik' saya. Banyak momen gembira dan penuh kasi sayang di dalam filem itu. Kuch Kuch Hota Hai sudah jadi sebahagian daripada saya", ujar isteri kepada pelakon Ajay Devgan ini lagi.

Dalam pada itu Kajol turut berkongsi #pendapat mengenai industri Bollywood. Katanya, beliau sangat kagu dengan pencinta filem Hidustan keran meskipun dikalangan mereka tidak faham akan bahasa Hindustan tetapi mereka tetap suka menonton filem-filem Bollywood.

"Industri Bollywood adalah untuk semua #orang. Walaupun ada antara sebilangan mereka tidak faham bahasa hindustan, tapi mereka tetap suka menonton filem-filem Bollywood. Ini kerana filem Bollywood sangat unik dan punya keistimewaan tersendiri. Ia penuh dengan warna-warni, penuh dengan cinta dan drama. Dengan jalan ceritanya saja, filem Bollywood juga mampu 'mengikat' penonton untuk menonton dalam tempoh beberapa jam lamanya.

"Jadi dengan adanya saluran baru ini, #ia merupakan satu saluran khas untuk para pencinta Bollywood menonton pelbagai karya hindustan yang terkini dan terbaik", katanya.

Dalam perkembangan lain, Kajol bakal #memulakan penggambaran filem terbarunya pada Oktober depan. Filem yang dijangka ditayangkan pada taun hadapan itu adalah arahan Rohit Shetty bersama Shah Rukh Khan.

Selain dia juga akan muncul menerusi #sebuah lagi filem terbitan suaminya dengan membawakan watak isteri mafia.dijangka ditayangkan pada tahun hadapan.

Sementara itu mengenai ABO BollyOne HD, #ia bakal menemui penonton bermula 1 September sehingga 28 September 2014 dalam bentuk pra-tonton. Saluran itu akan menyangkan 4 hingga 5 filem terkini dalam sebulan serta keluaran filem-filem terbaharu setiap Khamis pada waktu perdana, jam 9 malam. Maklumat lanjut layari www.bollyonehd.com

Sementara itu, sepanjang lebih kurang #lima minit perbualan bersama Lisa, Kajol meluahkan rasa gembiranya kerana tidak menyangka pertama kali beliau menjejakkan kaki ke Kuala Lumpur, beliau disambut oleh ramai peminat.

 Ada dua kegembiraan yang# dilalui aktres #popular, Lisa Surihani baru-baru ini. Satu daripadanya ialah berpeluang mewawancara pelakon Bollywood pujaannya, Kajol yang berkunjung ke Malaysia untuk majlis pelancaran saluran baharu Astro, BollyOne HD (saluran 251).

Kedua, impiannya untuk berlakon dengan #produksi teater milik Datin Seri Tiara Jacquelina akhirnya menjadi kenyataan apabila beliau ditawarkan membintangi pementasan teater muzikal P Ramlee musim ketiga membawakan watak Junaidah. Lisa yang dihubungi BH Online mengakui cukup teruja dan terharu dengan dua pengalaman indah itu. "Ketika acara pelancaran saluran baharu BollyOne HD itu saya diberi mandat untuk menemubual Kajol sebanyak 10 soalan di pertengahan majlis itu. Kajol menjadi tetamu khas kepada saluran berkenan.

"Antara soalan yang saya ajukan #ialah perasan dan tanggapannya terhadap Malaysia, penggunaan media sosial selain perkembangan terbaharu. Malah saya juga memberanikan diri meminta izin untuk dia memeluk saya dan dia tergelak dan dengan spontan memeluk saya di atas pentas yang disaksikan tetamu serta rakan media. "Awal Ashaari yang menjadi pengacara majlis utama turut mencuri kesempatan untuk mengajak kami berdua berselfie," kata isteri kepada Yusry Abdul Halim itu.

Bagi Lisa, peluang menemuramah #Kajol itu sangat berharga buat dirinya. Malah selepas temubual itu, Lisa sekali lagi menemubual pelakon berkenaan untuk lima soalan secara spontan di dalam bilik berasingan. .." santai berbanding atas pentas yang diperhatikan ramai tetamu. Kata Lisa lagi, beliau boleh bergelak dan sangat merendah diri. Cuma di atas pentas barangkali Kajol naik segan dan sedikit gementar menjadi tumpuan. "Beliau antara pelakon Bollywood kegemaran saya dan sangat bersemangat mewarnai persada seni di sana. Apatah lagi beliau dilahirkan dalam keluarga seni.

Saya sendiri secara peribadi suka cara dia# mewarnakan watak yang diberikan. Dapat lihat keikhlasannya dalam setiap lakonan. "Dia sangat jujur dengan kerja yang dilakukan. Dia pun sangat mengutamakan keluarga dan menghormati orang. Dia sempat berpesan kepada saya dengan memanjangkan nasihat ibunya yang sering dipegang sekian lama iaitu 'you cannot lie infront of the camera'," katanya. Berbicara lanjut mengenai tawaran melakonkan watak Junaidah untuk teater muzikal P Ramlee, beliau berkata ia datang sekitar sebulan lalu daripada Tiara sendiri.

"Kalau yang mengikuti kerjaya seni, saya #pernah cakap memang teringin untuk bekerjasama dengan produksi milik beliau terutamanya di pentas teater. Alhamdulillah ia menjadi kenyataan juga akhirnya. "Untuk watak Junaidah apa yang lebih ditekankan ialah nyanyian. Malah menariknya uji bakat saya banyak dilakukan Tiara menerusi khidmat aplikasi Whatsapp saja di mana saya banyak menghantar rakaman suara dan nyanyian untuk diteliti. "Saya bukanlah penyanyi yang baik. Setakat suka-suka saja. Tapi beliau memuji saya dan baginya apa yang penting ialah teknik serta berjaya menyampaikan maksud dalam lagu yang didendangkan. Tapi saya perlu menjalani latihan mengasah bakat nyanyian untuk teater ini," katanya yang dalam hati masih tidak percaya tawaran itu datang daripada produksi yang diminati sekian lama. Selain menyanyi, unsur tarian turut ditekankan bagi merealisasikan watak Junaidah.

Ini adalah sebahagian daripada petiakan #BH Online dan mesti ramai peminat Bollywood menanti kemunculan Kajol di Malaysia.

Sumber- Blogpensel




0 comments:

Post a Comment